Finans- och Försäkringsbranschens Arbetslöshetskassa

Arbetsgivarportalen - en ny hantering av arbetsgivarintyg!

 

Den nya tjänsten togs i bruk hösten 2015. Med tjänsten arbetsgivarintyg.nu kan du som arbetsgivare få hjälp att fylla i arbetsgivarintyg, som du antingen kan signera och skicka till arbetstagaren elektroniskt, eller skriva ut och skriva under på papper som du sedan skickar till arbetstagaren.

Om arbetsgivaren har signerat intyget elektroniskt, kan du som begärt arbetsgivarintyget sedan skicka detta vidare till arbetslöshetskassan via den elektroniska tjänsten.

För att det ska vara möjligt att hantera intyget elektroniskt, krävs att både arbetsgivare och arbetstagare har någon form av e-legitimation. Som arbetsgivare är det därför viktigt att du stämt av med arbetstagaren att han/hon vill ha och kan komma åt intyget elektroniskt innan du bestämmer dig för att signera ett intyg elektroniskt.

Via länkarna till höger finns mer information om hur tjänsten fungerar, samt en direktlänk till tjänsten. Nedan finns också några instruktionsfilmer.

Fördelarna med Arbetsgivarportalen

 

Så här skapar du som arbetsgivare ett konto på Arbetsgivarportalen

 Direktlänk till Arbetsgivarportalen.

 Direktlänk till Arbetsgivarportalen.

Klicka på ovanstående  länk för mer information om hur man använder Arbetsgivarportalen.