Finans- och Försäkringsbranschens Arbetslöshetskassa

Mina Sidor

Vad behövs för att Mina Sidor ska fungera?

Din webbläsare ska

  • Tillåta cookies
  • Tillåta att Javascript körs
  • Tillåta popup-fönster

Använder du en mobil enhet ska du inte aktivera "Privat surfing" eller använda "Inkognitoflik".

Dessutom behöver du ha någon form av e-legitimation, till exempel BankID på fil eller Mobilt BankID, för att kunna använda Mina Sidor. Du behöver också ha den senaste versionen av BankID säkerhetsprogram.

Om jag inte har BankID?

I så fall går du till din banks webbplats. Där finns information om hur du ska göra för att få en e-legitimation i form av BankID. Om du inte är Internetkund hos någon bank som har den tjänsten, kan du gå in på Skatteverkets webbplats och läsa hur du ska göra för att skaffa en annan typ av e-legitimation.

 

Klicka här för mera information om e-legitimation och BankID

Om mitt BankID inte fungerar?

Då bör du hämta en ny version av BankID säkerhetsprogram på install.bankid.com

 

Det är viktigt att ALLTID ha senaste versionen av din webbläsare och BankID säkerhetsprogrammet installerat för att undvika problem.

 

Mina Sidor påstår att jag blivit utloggad?

Du kanske har gått ifrån din dator en längre stund och när du kommer tillbaka säger Mina Sidor att du har blivit utloggad.

 

Det är nämligen så att du  loggas ut ur Mina Sidor efter 20 minuters inaktivitet. Detta sker helt automatiskt av säkerhetsskäl. Efter en tids inaktivitet, frågar Mina Sidor om du vill fortsätta att vara inloggad eller om du vill bli utloggad. Vid uteblivit svar (om du kanske inte satt vid datorn/enheten när frågan kom upp), kommer Mina Sidor därför att automatiskt logga ut dig.

Men jag har redan fixat allt detta!

Du som redan har e-legitimation i form av till exempel BankID, och har ställt in din webbläsare enligt ovan, klickar på länken nedan för att logga in på Mina Sidor. Observera att ditt användarnamn, d.v.s. ditt personnummer måste börja med sekel. T.ex: 19540101-XXXX 

 

Logga in med e-legitimation

 

Har du BankID kan du testa ditt BankID här.

Vad är Mina Sidor?

Mina Sidor är en digital tjänst, vilken ger dig som medlem många möjligheter. Du kan till exempel skicka meddelanden direkt till din handläggare på a-kassan, skicka in kassakort, skicka vissa blanketter/formulär, få brev, få notifieringar, se dina utbetalningar etc.

Har du frågor och funderingar kring Mina Sidor är du självklart välkommen att mejla eller ringa oss på telefon 08-791 17 50.

 

Vad är en webbläsare?

En webbläsare är ett program eller en app på din dator eller mobila enhet som du använder för att manövrera på Internet. Det finns många olika typer av webbläsare och de kan kräva olika inställningar för att fungera med Mina Sidor.