Finans- och Försäkringsbranschens Arbetslöshetskassa

Tekniska bekymmer vid användande av Mina Sidor

 

 

Här kommer vi att presentera de temporära bekymmer och eventuella lösningar som kan dyka upp till exempel vid vissa nya versioner av webbläsare, operativsystem, och BankID.

 

 

Från den 22 september 2017

Det har visat sig att det kan uppstå problem med att logga in för de som uppgraderat till iOS 11 på sin iPhone/iPad. Felet yttrar sig vid tredje tillfället inom en session som mobilt bank ID används för att logga in eller signera ett flöde. Det kommer då upp ett felmeddelande "Sidan du försöker nå finns inte". Det hjälper inte att logga ut eller rensa cacheminnet.

Om du inte uppgraderat till iOS 11 och behöver använda Mina Sidor rekommenderar vi starkt att du väntar med uppdateringen. 

Det går dock att köra på en dator kombinerat med av mobilt BankID. Ett annat tips kan vara att ladda ner en annan webbläsare till sin iPhone/iPad, exempelvis Google Chrome.

Arbete med att lösa problemet pågår och mer info kommer att lämnas kontinuerligt.