Arbetsgivarportalen

Online-tjänst för enkel hantering av arbetsgivarintyg!

Med online-tjänsten arbetsgivarportalen kan du som arbetsgivare få hjälp att fylla i arbetsgivarintyg, som du antingen kan signera och skicka till arbetstagaren elektroniskt, eller skriva ut och skriva under på papper som du sedan skickar till arbetstagaren. 

Om arbetsgivaren har signerat intyget elektroniskt, kan du som begärt arbetsgivarintyget sedan skicka detta vidare till a-kassan via den elektroniska tjänsten.

För att det ska vara möjligt att hantera intyget elektroniskt, krävs att både arbetsgivare och arbetstagare har någon form av e-legitimation. Som arbetsgivare är det därför viktigt att du stämt av med arbetstagaren att han/hon vill ha och kan komma åt intyget elektroniskt innan du bestämmer dig för att signera ett intyg elektroniskt.

Läs om hur "Kontek Lön AB" integrerades med arbetsgivarportalen.

Support

Det elektroniska arbetsgivarintyget på portalen arbetsgivarintyg.nu ger automatiskt svar på många frågor genom sin interaktiva kontroll av den information som fylls i och de hjälptexter som finns tillgängliga i anslutning till fälten. Du kan också ringa till supporten för arbetsgivarintyg.nu. Du når dem helgfria vardagar kl 08:00-18:00 på telefonnummer 08-519 096 44.

 Logga in på Arbetsgivarportalen

Nedan finner du också några instruktionsfilmer

Fördelarna med Arbetsgivarportalen

 

Skapa konto som arbetsgivare på Arbetsgivarportalen